Åker nu iväg på Svenska Historikermötet i Göteborg

Ganska tidigt imorgon bitti far jag iväg till Göteborg på Svenska Historikermötet som arrangeras av Svenska historiska föreningen. Det Svenska Historikermötet hålls var tredje år och organiseras av någon av de historiska institutionerna i landet. Det är ett tillfälle att träffa aktiva historieforskare från andra lärosäten och att också umgås med sina kollegor emellan föredrags och diskussioner. Jag kommer att leda en liten session, där jag själv håller ett föredrag utifrån ett kapitel i min kommande doktorsavhandling, och dessutom delta i ett ”rundabordssamtal” där jag kommer att tala om ”De nordiska medeltidslagarna som historiska källor”. Den sistnämnda begivenheten ska äga rum kl. 08:00 på lördagsmorgonen efter banketten – jag undrar just om man kommer få någon publik…

Det här inlägget postades i Medeltidshistoria, Privat, Universitetsvärlden. Bokmärk permalänken.

Kommentera

