En sommar med avhandlingsskrivande

Jag har gjort ganska sporadiskt med inlägg på bloggen den senaste tiden. Förmodligen kommer det också att förbli så under resten av sommaren eftersom jag för fullt håller på att skriva ihop ett sammanhängande manus på min doktorsavhandling om kungamakten i de medeltida nordiska lagarna. Till skillnad från de flesta andra hoppas jag på en kall, mulen och regnig sommar – då får jag mycket mer skrivet på avhandlingen. Någon semester lär det inte bli tal om: här ska det skrivas ordentligt. Jag känner mig faktiskt ganska sporrad i avhandlingsskrivandet just nu.

Några inlägg på bloggen – till och från – kan det dock bli tal om. Kvaliteten på grund- och gymnasieskolan, både i Sverige och utomlands, intresserar, engagerar såväl som bekymrar mig. Jag planerar därför, igen i mån av tid, att presentera ett antal länders olika grund- och gymnasieskolesystem. Det kan, för den som delar mitt intresse för skolan, användas för att jämföra vårt svenska grund- och gymnasieskolesystem med. Alltså, jag hoppas kunna – för några utvalda länder – presentera en kort översikt av hur skolan ser ut i respektive land i relation till den svenska skolan.

Det här inlägget postades i Privat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En sommar med avhandlingsskrivande

  1. Bengt A skriver:

    Hej Fredrik!

    Jag har hittat en ny temprekonstruktion av Christiansen med dig som medförfattare! Vore roligt om du kunde göre ett litet inlägg om den och t.ex. kommentera den kyliga lilla istid man hittar där.

    Mvh Bengt A

Kommentera

