Slutskrivande på avhandlingen och låg bloggaktivitet

Jag har inte gjort några inlägg på min blogg den senaste månaden. Anledningen till det är helt enkelt att jag inte har hunnit. Jag har haft alldeles för fullt upp. Det är nämligen så att jag nu slutskriver på min kommande doktorsavhandling i historia, Kungamakt och kungaideologi i de nordiska medeltidslagarna cirka 1150–1350, och det slukar den mesta av min fria tid. Dessutom försöker jag bli klar med ett antal andra projekt och det håller mig sysselsatt de flesta av dygnets vakna timmar – sju dagar i veckan. Hittills har jag också, nästan, lyckats följa min tidsplan och ändå känna långt ifrån utbränd. Men bloggande har det helt enkelt inte blivit någon tid över för. Även om det ingalunda ligger längst ned i prioritetsordningen kan jag heller inte tillåta mig att låta det ligga särskilt högt upp. Det finns flera intressanta saker, både inom den palaeoklimatologiska forskningen och andra saker, som jag gärna skulle ha velat ha skrivit om den senaste månaden men det får lov att vänta.

Det närmaste programmet (den kommande månaden eller så) består – förutom att skriva för fullt på doktorsavhandlingen – av att förbereda mig inför och delta i en arkeologisk workshop vid Uppsala universitet, färdigställa en artikel om rumsliga mönster i storskaliga temperaturförändringar på norra halvklotet den senaste 1200 åren för vilken jag är huvudförfattare, färdigställa en artikel (där jag är andraförfattare) om icke-linjäritet i palaeoklimatologiska proxy-serier för temperatur, samt förberedelser inför en tvärvetenskaplig workshop i november om Sverige på 1100-talet som jag är huvudarrangör för. Jag har också några mindre saker att jobba med men så ser i huvudsak mitt program ut just nu så bloggandet för vänta.

Det här inlägget postades i Privat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

